Waar veel kledingmerken puur uit creativiteit werken, zit er achter het nieuwe merk Hedone een diepere gedachte. Het Nederlandse streetwearlabel heeft als doel om jongeren via kleding bewust te maken over de gevolgen van recreatief drugsgebruik. Wat veel mensen zich namelijk niet beseffen, is dat ze door recreatief drugsgebruik bijdragen aan de keten van drugshandel en de negatieve effecten daarvan. Denk bijvoorbeeld aan schietpartijen en geweld op straat.
Bewustzijn
Hedone wil bewustzijn creëren door in de communicatie te spelen met elementen uit de drugswereld. In de toekomst moet het merk uitgroeien tot een platform om dieper in gesprek te gaan over de negatieve gevolgen van drugshandel en de gedeelde verantwoordelijkheid van koper en dealer hierin.
Jongeren die de verkoop van drugs als enige kans zien op inkomen en succes, krijgen van Hedone de kans om onderdeel te worden van het merk. Het label biedt jongeren in de risicogroep een alternatief verkoopproduct aan, met perspectief op het worden van ontwerper en ondernemer.
Eerste collectie
De eerste collectie van Hedone bestaat uit onder meer hoodies, sweaters, t-shirts en accessoires. Alle items zijn uniseks. De ontwerpen hebben een rauwe, stadse uitstraling refererend aan de straatcultuur uit de stad waarin het merk is geboren: Rotterdam.
Alle kleding van Hedone wordt op een verantwoorde en duurzame manier geproduceerd in fabrieken die werken conform de Fair Wear Foundation. Door verantwoorde keuzes te maken met betrekking tot grondstoffen, productie en overige bedrijfsprocessen wil het label het milieu zo min mogelijk belasten.