Tenzing is dit jaar voor het eerst op festivals te drinken dankzij een partnership met Apenkooi Events. Het plantaardige en caloriearme energiedrankje is op zestien evenementen van de organisator te vinden. Afgelopen weekend werd de samenwerking afgetrapt tijdens DGTL. “De volledig plantaardige en caloriearme producten van Tenzing en de duurzame manier van ondernemen van Apenkooi zijn een perfecte match”, zo laat Brian van Vuure weten.
Apenkooi Events
Apenkooi Events organiseert onder andere Amsterdam Open Air, DGTL en Elrow Town. De organisator streeft er continu naar om bezoekers op ieder gebied met duurzame alternatieven in aanraking te brengen. Zo ook op het gebied van drank.
Tenzing
Tenzing is ‘s werelds eerste ‘carbon negative’ drank. In samenwerking met CarbonCloud, dat ook werkt met bijvoorbeeld Oatly, wordt het volledige productieproces inzichtelijk gemaakt en op basis daarvan kunnen steeds duurzamere keuzes gemaakt worden. Tenzing compenseert meer dan dat het uitstoot en door deze pioniersrol in te nemen hoopt het merk eraan bij te dragen dat mensen inzien dat zelfs de kleinste veranderingen in hun dieet een belangrijke stap kunnen zijn in de strijd tegen klimaatverandering.
Ook op het gebied van afvalscheiding is Tenzing bewust bezig. De blikjes zijn volledig BPA-vrij en dus 100% recyclebaar. Hierdoor drink je als je het op de juiste manier inlevert in feite je hele leven uit hetzelfde blikje.
Tenzing is in Nederland momenteel in twee heerlijk frisse smaken verkrijgbaar: Pineapple & Passionfruit en Raspberry Yuzu. Bij ons op de redactie hebben wij de twee smaken alvast uitgeprobeerd. En met succes. Wij weten wel wat we dit jaar op de events van Apenkooi gaan drinken… ;-)