De Amsterdamse nachtclub Jimmy Woo heeft nieuwe eigenaren. Na twintig jaar verkoopt Casper Reinders de iconische club aan horecaondernemers Joris Bakker en Pieter de Kroon, beide oprichters en eigenaren van de nachtclub Chicago Social Club, en Jesse Jansman en Samuel Hodenpijl van evenementenbureau Colored With Black. De vier nieuwe eigenaren werken al jaren als compagnons samen en zullen gezamenlijk de dagelijkse leiding van de Jimmy Woo overnemen. ‘De Jimmy’, zoals de club liefkozend door Amsterdammers wordt genoemd, krijgt per direct een nieuwe programmering, branding en visie.
Jimmy Woo is een begrip in het Amsterdamse nachtleven. De club, die bekend staat om het lichtplafond met 12.000 lampen, is sinds de oprichting twintig jaar geleden een nationale- en internationale hit. Jimmy Woo wordt gezien als de eerste internationale high end club in Amsterdam. Talloze internationale bekendheden brachten er een bezoekje. Denk bijvoorbeeld aan Brad Pitt, John Legend, Lady Gaga, Rihanna en Snoop Dogg.
Oprichter van Jimmy Woo is de bekende Amsterdamse horecatycoon Casper Reinders. Hij heeft de club verkocht omdat hij een stap terug wil doen uit het nachtleven. Met de overname waait er meteen een frisse wind door de Jimmy. Ten eerste wordt de programmering aangepast. Het team heeft afscheid genomen van alle partijen waar de vorige organisatie mee samenwerkte. Waar de clubavonden voorheen door externe partijen werden georganiseerd, wordt vanaf heden de programmering intern georganiseerd door het team van Jansman en Hodenpijl van Colored With Black. Te beginnen met twee vaste nieuwe clubavonden op de vrijdag en zaterdag. Daarnaast wordt de bovenverdieping aangepakt. Het is de bedoeling dat de bovenruimte een loungedeelte wordt waar gasten lekker kunnen zitten met een drankje. Als laatste – voor nu – krijgt de club een complete rebranding. In de onderstaande Insta-post krijg je alvast een klein voorproefje.