Rihanna’s Creeper keert terug. Bedacht, ontworpen en benoemd door de wereldberoemde Barbadiaanse zangeres, komen er nu drie nieuwe varianten van de sneaker. Het design is aangepast en naar een hoger niveau getild. Het resultaat is de Creeper Phatty, die bigger, bolder en phatter dan ooit tevoren is.
De nieuwe Creeper Phatty is gebaseerd op het iconische model dat de sneakercultuur transformeerde. De schoen is gehuld in suède met een gewatteerde Formstrip, een Fenty-logo in reliëf op de tong, veters met gouden nestel en een stacked rubberen zool. De Creeper Phatty dropt in drie verschillende colorways: iconisch zwart met een witte Formstrip, helder blauw met een groene Formstrip en lavendel met kersenrode Formstrip.
“We hebben de originele Creeper gepakt en hem groter en stoerder gemaakt”, aldus Rihanna. “Bij het ontwerpen van de Creeper Phatty wilden we de OG Creeper, die zo geliefd was, opnieuw uitvinden. Het is een klassiek silhouet dat gemist werd, dus de terugkeer moest dan ook groter zijn.”
Rihanna’s idee was altijd al om de Creeper terug te brengen, maar op een gedurfde en cultureel relevante manier. De originele Creeper werd in 2015 uitgebracht en een jaar later door Footwear News uitgeroepen tot ‘schoen van het jaar’.
De nieuwe Creeper Phatty is vanaf 30 november wereldwijd verkrijgbaar via Puma.com en geselecteerde retailers, waaronder Foot Locker.